Bez kategorii

Zajęcia świetlicowe z długopisami 3D

Świetlica szkolna uczestniczy w inicjatywie edukacyjnej Laboratorium Przyszłości, realizowanej  przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.                                                                                                 Celem  projektu „Laboratorium Przyszłości” jest rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów oraz doposażenie szkół w nowoczesne narzędzia i pomoce dydaktyczne, potrzebne w kształtowaniu i rozwijaniu zdolności manualnych i technicznych, a także samodzielnego i krytycznego myślenia. Istotny jest tu rozwój kompetencji w dziedzinie nauki, techniki, inżynierii, sztuki i matematyki. Projekt zakłada wyposażenie dodatkowe, stawiając na rozwój praktycznych umiejętności, kreatywnego myślenia, rozwiązywania problemów i konstruowania własnych projektów. Służą do tego m.in. długopisy 3D, które otrzymaliśmy z w/w projektu.              W naszej świetlicy wspieramy wielokierunkową aktywność dzieci  przez organizowanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających eksperymentowanie i nabywanie doświadczeń oraz poznawanie polisensoryczne, stymulujące ich rozwój we wszystkich obszarach: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Dzieci w okresie szkolnym przeżywają czas  intensywnego i silnego rozwoju, którego przebieg ma decydujące znaczenie dla późniejszych lat życia, a umiejętności i wiadomości zdobyte w trakcie edukacji stanowią istotne podłoże do dalszego kształcenia. W zachowaniu dzieci widać duże zainteresowanie procesami technicznymi, technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, nowoczesnymi sprzętami, które wspomagają i uatrakcyjniają proces kształcenia. Zaznajamianie uczniów z takimi technologiami jest wręcz niezbędne. Wynika ono z szybkiego rozpowszechnienia techniki we wszystkich dziedzinach współczesnego życia. Ma ono zatem duże znaczenie poznawcze i wychowawcze. Praca z długopisami 3D wspomaga wszechstronny  rozwój dziecka w wieku szkolnym. Wpływa na rozwój mechanizmu spostrzegania cech rzeczy, czynności i zjawisk (sensorykę). Usprawnia sposoby prawidłowego i skutecznego wykonywania czynności (motorykę).  Kształci intelekt, czyli mechanizm myślenia i kształtowania pojęć i wyobrażeń. Poprzez zajęcia z długopisami 3D uczniowie kształtują postawę badawczą, twórczą, organizatorską i estetyczną. Zajęcia z długopisami 3D to dla dzieci doskonała okazja do kreatywnej zabawy i wykorzystania nowoczesnych technologii, bez konieczności zaglądania do telefonu czy komputera. Użytkując długopis 3D, można wykonywać trójwymiarowe postacie, oryginalne figury geometryczne, kartki okolicznościowe, świąteczne ozdoby i zaproszenia na urodziny itp. Tworzenie własnych konstrukcji jest bardzo ciekawym zajęciem nie tylko dla małych dzieci, ale również dla nastolatków. Forma takiej nauki, poprzez zabawę długopisami 3D, wspomaga rozwój umiejętności wyrażania swoich uczuć. Wysoka inteligencja emocjonalna przydaje się zaś w kształtowaniu relacji z innymi. Pomoce otrzymane z w/w projektu podnoszą atrakcyjność zajęć, zwiększając zaangażowanie uczniów w proces nauki. Sprzyjają współpracy, kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów, rozwijają talenty dzieci i rozbudzają ich zainteresowania.

Opracowanie i fotogaleria: Dorota Matysek

 

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button